woensdag 30 juni 2010

6/7-jarige? Neeennn! 11/12-jarige voor Dagmar!!

Okay, laten we chronologisch beginnen.. daar hou ik van! Zaterdagmorgen ben ik door Jeanne naar de dock gebracht, waar Sam en Chuck aan het werk waren. Ik mocht mee op de boot en kijken hoe ze aan het werk waren. Fullers Marine Service heet het en ze hebben een boot met daaraan een 'vrachtmeenemer' gekoppeld. Het is ongeveer een paar meter lang waar vracht op geladen kan worden. We gingen naar een familie die een eigen eilandje hebben, genaamd Bostonisland. Ze zijn een nieuwe steiger maken en wij kwamen al dat overtollige hout ophalen. Nou ja, in feite keek ik alleen! ;) In totaal duurde dit 3 uur! Echt amazing dat ze dit dag in, dag uit doen. In de avond zijn Mary, twee vriendinnen van haar en ik naar een schoolvriendin van Mary geweest, die in Winthrop woont. We hebben daar overnacht en dat is echttt zo'n huis wat je in de films ziet. Groot, veel spullen, groot, typisch Amerikaanse meisjeskamer en groot! De volgende dag zijn we naar een meer gegaan en zijn we in rubber bootjes achter een boot gaan hangen. Dit was zondag en vandaag is het dinsdag en ik heb nog steeds spierpijn. Maar zo leuk was het!
Zondag laat in de middag kwamen Mary en ik thuis en ik heb mijn weggezakte lobsterskills kunnen ophalen. Die kreeft lag op mijn bord en ik heb er een tijdje naar zitten staren, van ellende wist ik niet meer waar ik moest beginnen. Chuck heeft me geholpen en het is echt heel lekker! Poten eruit trekken, de scharen breken, darmpje eruit halen.. je moet er wel voor werken!

Maandag! Mijn eerste dag kamp! Jippie! Om half 8 moest ik er zijn, maar om 6 uur werd ik gewekt door de natuur. De regen welteverstaan! In de stortende regen ben ik voor het eerst alleen met de auto gegaan, op weg naar Camp Knickerbocker. Ik kwam aan in de office en Ed Crocker, the Camp Director zei me dat ik bij de Linx-groep ben ingedeeld. Ik was een soort van geshockeerd, omdat ik in mijn hoofd had geparkeerd dat ik bij de Puffins zat, de 6/7-jarige. De linx-groep is namelijk de oudste groep en die zijn 11/12 jaar oud. Best wel een verschil! Vervolgens heb ik mijn medecounselors van de Linx ontmoet, Morgan en Darren. Morgan heeft al 2 jaar kamp gedraaid en zat vorig jaar met Yvonne in de groep. De kinderen die zij had, heb ik nu! Darren is a teacher en werkt 10 jaar met kinderen, tijdens zijn studie heeft hij een half jaar in Belgie gewoond, dus genoeg om over te praten! Later gingen we naar de "Arts and Crafts" waar de kinderen kunnen knutselen en Kim leidt de kinderen daarbij. Zo had ik nog effe de kans om met haar te praten, de stroopwafels maakte haar helemaal blij, hihi! Klimmen stond als volgende op het programma en de gebroeders Beier, Stephen and Daniel regelen dat, want zij zijn de adventurecounselors. Ze hebben daar een klimwand met die aardappelvormige plastic dingen aan de muur waar je op kunt klimmen. Verder een soort abseilmogelijkheid. @ Toni en Marjolein: Ik zei dat jullie de groetjes deden en dat vonden ze echt leuk!!! "Oooh, they remember us!!" Zo raak je aan de praat en dan kom je op mijn naam uit. Ze vonden een nickname handiger dan Daggggmar en wilden me Doug noemen, van: "Whatsup, doug!" Daar ging ik natuurlijk een stokje voor steken en opperde voor de gein Dagger. Dat komt dichterbij Dagmar dan Doug. Het was echt een geintje, wie laat zich nou vrijwillig 'dolk' noemen?! Maar het kwaad was al geschied, mijn nickname is weer Dagger...
Vervolgens gingen de kinderen zwemmen in het meer en Kim kwam langs met dat wagentje en wilde me iets vragen. Elke dag worden en vlaggen gehesen en weer afgehaald, om de kinderen van hun land te laten houden met heel hun hart. Omdat het de ochtend regende, hadden ze niet die vlaggen gehesen en dit wilde ze alsnog doen. De vraag van Kim was of blauw of rood boven moest van de Nederandse vlag. Ze dacht in eerste instantie blauw! Houdt die Kim zoooveel van Nederland, ik ben blij dat ze het vroeg, anders was het handje op het hartje voor Frankrijk!
Het was tijd om naar huis te gaan en lekker spaghetti eten. Sam gaat 17 juli trouwen en was aan het twijfelen welk pak hij moest dragen. Zijn moeder hielp hem niet echt en vroeg wat ik ervan vond. Binnen 5 minuten hadden we een pak, plus de keuze gemaakt dat zijn stropdas een andere kleur gaat krijgen. Ik zei wel dat die preciessss dezelfde kleur moet hebben als de jurken van de bruidsmeisjes! Wel funny, dit gaat nu ook gebeuren! Ben echt zoo benieuwd naar de bruiloft!!

Vandaag, dinsdag, is mijn tweede dag op kamp en ik wist nu meer wat ik verwachten kon. Met de lynx-kids eerst een spelletje gedaan voordat de vlaggen werden gehesen. Very nice om te zien hoe dat ophijsen gaat. Alle handjes van de kinderen en de staff gingen op de hartjes en petjes af, terwijl ze ondertussen een volksvers opprevelde. Foto's volgen nog!
Met de kinderen zijn we naar een toneelstuk geweest in the Boothbay Playhouse. We werden gebracht door een schoolbus en ik liep nietsvermoedend de bus in. Tot mijn grote vreugde zat vriend Tom Peaslee achter het stuur, Tom the busdriver! :) Ik dacht dat hij gestopt was bij de YMCA, maar hij rijdt af en toe de bus om de YMCA een plezier te doen. Hij gaat ook rijden in de bus om de Hollandgroup op te halen! Ook gaat hij me een keer meenemen naar zijn werk, hij is een imker en heeft zijn bijen, zo tof! Eenmaal aangekomen zaten we daar lekker in het grasje en toen zag ik Meagan Hamblett lopen! Even "gejoehoe't" en toen ik naar haar toeliep, zag ik dat ook Andy en zijn zoon Peter erbij was. Jeetje, wat is die gegroeid zeg. Hij is nu 13 en ken hem van 4 jaar geleden toen hij 9 was. Het toneelstuk ging over the Aristocats en tot mijn verbazing zag ik eerst Helen, toen Lincoln en toen zag ik ook nog Chris spelen in dat toneelstuk. Drie Hambletts in 1 toneelstuk.
Verder heb ik ook een jongen met autisme in mijn groep. Hij vindt het lastig om mee te doen met spelletjes en loopt dan lekker rond in de natuur en soms hoorde ik wat hij dan zegt: "Destroy Camp Knickerbocker carefully." Maar het is echt een leuk ventje en de andere kinderen doen ook niet raar tegen hem, ze zijn juist heel begripvol en behulpzaam naar hem toe. Dat vind ik echt zo mooi om te zien. De kinderen zijn ook echt heel leuk, juist omdat ze wat ouder zijn kunnen ze meer zelf en kan je automatisch meer met ze doen. Ook een beetje plagen kan en dat is ook errug leuk! ;) Hoe jong ze ook zijn, een paar zijn ook wijs voor hun leeftijd, heel bijzonder. Weer een ander haat alle counselors, "because we were bossing around all the time!" Dit valt echt wel mee trouwens. Wel knap trouwens, het was mijn eerste kampdag pas! :P Ze hebben ook bijzondere manieren om de aandacht te vragen van de kinderen. Als een counselor iets wil zeggen, doet men alleen de hand omhoog en de kinderen die luisteren, doen ook hun hand omhoog. Zo kunnen we zien wie wel en niet luistert. En bij elke activiteit laten we ze in een rij staan. Wat 'n structuur! :) Verder heb ik ook Cindy nog gezien, om te vertellen dat we vrijdagmiddag naar Augusta gaan om de laatste dingen te regelen van het visum en verzekeringen en dat soort dingen. Ik ga dan ook weer lunchen met haar. Ze zei ook dat ze vandaag de spullen had besteld voor de Hollandgroep, we krijgen een kledingstuk (geen regenjas) met het logo van Boothbay en Katwijk erop. Ze ging echttt niet zeggen wat het was, spannnend!!
Morgen moet ik er 7.15 uur zijn op kamp voor een meeting.. Lekker een vroegertje dus.

Ik heb al een hoop foto's gemaakt en ik zal ze zeer binnenkort op de compie zetten en ze op deze blog posten. En wederom durf ik niet omhoog te scrollen hoe lang dit verhaal is!
En thanks voor de berichtjes en comments, echt super om te lezen! :)

Groetjes, Dagger(?!)

7 opmerkingen:

  1. Joo Dagger! xD

    Leuk om weer zo´n lang verhaaltje te lezen, ghehe. Aah wat vet dat je Tom weer gezien hebt!! Klinkt allemaal leuk daar! (ondanks het een andere groep is.. anderrrrrrsss; engg ;)) Fijn dat je het naar je zin hebt! Ben je al helemaal gewend aan het uurverschil?

    Have fun and good luck there an die arre kant of the ocean!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Doug!
    Haha echt allemaal zo nationalistisch als de pest dus daar! :D Hand op 't hart terwijl de vlag wordt gehesen :P Beetje jammer dat ik geen idee heb over wie je 't allemaal hebt :D Dat worden straks foto's met nameplates ^^ Have fun daar x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Dagger,

    hoe is het nu daar? Je 2e week zit er alweer op joh, wat vliegt de tijd! Vind je het werken op kamp leuk? Werken Austyn en Colby er ook nog? En wie werken er nog meer? Daniel en Stephan ken ik wel ja! Gave gasten zijn dat, kan je echt mee lachen!

    Maarr wanneer komen er pictures?? Ben errug benieuwd!

    Meid veel plezier nog he!

    xx Tehoo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yo dagger,

    uit je verhaal blijkt wel dat het hartstikke leuk is! Volgens mij zijn ze daar nog meliger dan hier! ;)
    Grappig dat je nu met 11/12-jarige kinderen bezig bent, maar volgens mij gaat het je wel goed af!
    Ik ga snel weer verder lezen,
    groetjes Leon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Day,

    Wat leuk om al je verhalen te lezen! Ik vind je een soort van stephanie meyer.
    Je hebt al zoveel meegemaakt! Ik word er helemaal jaloers van!

    Have fun!
    xoxo rose.
    p.s ben benieuwd naar je nieuwe blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Dag!!
    Leuk verhaal om te lezen! Gaaf dat je allemaal bekenden tegenkomt! Dat maakt het toch een beetje vertrouwt.
    Ik denk dat je het goed naar je zin zal krijgen bij de oudere groep!

    Nou have fun ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee!!

    Thanks voor de reacties, echt superleuk! Ik heb 't internet van mn "privecomputer" gesloo.. hij doet 't gewoon effe niet. Maar morgen heb ik de hele ochtend om een wervelende blog te schrijven met foto's op een andere compie! Keep an eye on it!!

    BeantwoordenVerwijderen