zaterdag 10 juli 2010

Mn eerste weken kamp, 4th of July en na 10 dagen weer een blog!

Gelukkig hou ik elke dag bij in een schriftje wat ik heb gedaan, uit angst dat ik dingen vergeet! ;) En het komt zeer goed uit als ik na 10 dagen sinds mijn laatste blog een nieuwe ga maken. Ik dacht dat 't internet van mijn "privecomputertje" kapoet was, maar hij doet het weer! Naar hartelust kan ik weer blogjes schrijven!!

Ik was gebleven bij woensdag 30 juni. 's Ochtends bij de flagpole, de plek waar elke dag de vlaggen worden gehesen, hoorde ik opeens "Dagger!!" Stephen riep om te vragen of ik de Nederlandse vlag wilde hijsen. Met z'n drieen stonden we daar de Nederlandse vlag, de Amerikaanse vlag en de YMCA-vlag te hijsen. Ik deed het voor het eerst in mijn leven en het moest geheid fout gaan natuurlijk. Dat deed het ook, want tijdens het hijsen raakte de vlag tussen de touwtjes. Ik probeerde ongezien verwoed aan die touwtjes te trekken om het te fixen, maar tevergeefs. Daarna ging iedereen het volksvers opzeggen, ik stond daar knullig voor die vlaggen. Uit respect deed ik mijn hand op mijn hart, maar die Plegde of Allegiance (Pleit voor Loyaliteit aan de VS) kende ik niet natuurlijk!
Verder ging ik in een kano met een van onze kinderen en Morgan, de andere counselor van mijn groep. De jongen die in onze boot zat, durfde echt niet en moest huilen. Maar toch ging hij. Nietsvermoedend ging ik achterin de kano zitten, zonder te weten dat dit het cruciale deel is van de boot, wat betekent dat ik moest sturen. Ik bakte er echt niks, we gingen rechts als we rechtdoor moesten, links als we rechts moesten, kortom; het was een drama. We moesten om een groot eiland varen, maar na anderhalf bocht hebben we de strijdbijl/peddels erbij neergegooid en zijn we teruggegaan. Brandon, de jongen die met ons meeging, had totaal geen angst meer en zei zelfs: "I've learned one thing today, don't trust your counselors!"

Vrijdag was het verkleeddag en iedereen moest in rood-wit-blauw voor the Fourth of July. Tja, niet alleen de Nederlandse kleuren, maar ook de Amerikaanse kleuren natuurlijk. Toevallig had ik rood-wit-blauw schmink mee, ik heb mooi twee NL vlaggetjes op mijn wangen getekend! In de middag ben ik met Cindy naar Augusta gegaan om mijn 'Social Security Card' aan te vragen. Dat houdt in dat ik legaal ben gemaakt om in the US te werken. Het verliep vlekkenloos en heb met haar geluncht. Ook gingen we naar een grote mall met elektronica en heb een iPod gekocht. Verder ook een typisch Maine-fenomeen gegeten, geen lobster dit keer, maar een whoopie-pie!!
Het weekend was echt superweer, dus lekker in de zon gezeten! Zondag was het the Fourth of July en ik heb met Chuck, Jeanne, Sam en zijn verloofde Amy gegeten in een visrestaurant en op hun boot geweest. Ik heb de eerste vis in mijn leven gevangen. Het was een domme vis, want ik had niet eens aas op mijn haak. 's Avonds vuurwerk gekeken vanaf de boot. Het werd aangestoken door een andere boot, dus het was een beperkte ruimte in de lucht die gesierd was. Ondanks dat was het soort vuurwerk veel groter dan in Nederland met Oud en Nieuw!

Op kamp is het helemaal geweldig! De kinderen zijn ontzettend grappig en de klik is er zeker te weten! Na twee weken kan je al zien hoe een groep in elkaar zit en hoe de kinderen zijn. Wat ik al eerder zei, je kan met ze geinen en ze in de maling nemen zonder dat ze gaan huilen bijvoorbeeld. Een camper/jongen van mijn groep was zijn groepsgenoten aan het natspuiten met een brandweerslang. Ik liep naar hem toe quasi streng en pakte de slang af en ik deed alsof het niet mocht. Hij nam het 100% van me aan en vervolgens spoot ik hem volledig nat. Hij zei dat ik een 'payback' kon verwachten. Tot op de dag van vandaag heb ik die nog niet gehad! ;) Ik hoor van verschillende kinderen dat ik de meest awesome counselor ben die ze in jaren hebben gehad. Zolang je maar chill bent en op een normale manier vraagt of ze met iets willen stoppen, dan heb je het van beide kanten leuk. Ik heb helemaal geen zin om te skreeuwen.
Afgelopen donderdag deden we Quiddits/Zwerkbal toen we 'Sports' hadden. Om eerlijk te zijn had ik per ongeluk niet opgelet toen Whitney, de sportcounselor, de spelregels uitlegde. Het enige wat ik hoorde is dat als je de snitch/snaai pakt, dat het spel dan afgelopen is. Een paar kinderen en ik zeiden allemaal tegelijkertijd dat die snaai 150 punten was. Zo kon je met gemak de Harry Potter fans eruit halen! :P
Bij Arts en Crafts gingen de kinderen posters maken die ze gaan ophangen in en rondom Boothbay. Het zegt dat Camp Carnaval (Boothbaygangers weten waar ik het over heb) op 5 augustus op Camp Knickerbocker is. Het is een soort fair waar alle kampkinderen kunnen komen en hun ouders en ze kunnen allerlei leuke actviteiten doen. De kinderen wisten toevallig dat 5 augustus mijn verjaardag is en dat hebben ze allemaal op hun poster gemaakt: "Come to Camp K. for Camp Carnaval. Also Dagmar's birthday!" Alsof die mensen weten wie ik ben!:P
Vandaag kwam er ook iemand van the "Boothbay Region Land Trust" die natuurles kwam geven. Het was echt leuk! We gingen onder andere een boom uit het bos adopteren. Mijn boom is eentje die 1 boomstronk heeft, maar zich splitst in twee bomen. Ik heb het de Sister YMCA genoemd en the middle name is YMCA Boothbay en YMCA Katwijk. Awesome toch?! Ik zal binnenkort een foto ervan maken!
En wat ik heb meegemaak met bij het klimmen! Ik had al verteld in een vorige blog dat ze een klimwand hebben met die aardappeldingen waarmee je op die wand kan klimmen. Stephen leerde me vandaag hoe ik moest "belay' en", dus hoe ik die kinderen die vastzitten met een touw omhoog kan laten klimmen. Ik weet het Nederlandse woord niet, iets van het touw laten vieren ofzo? Het ging super en had geen 1 kind laten vallen. Tot het derde kind bij mij kwam die zwaarder was dan ik. Omhoog ging goed, omdat je werkt met katrollen en dan kan je een zwaarder iemand ook laten klimmen. Toen ik hem naar beneden liet gaan, kwamen we op het punt dat het om mijn kracht ging en niet meer de kracht van de touwen. Vervolgens werd ik en stuk omhoog geslingerd, omdat hij naar beneden ging en ik sjeesde met een enorme vaart op die muur af. Gelukkig kon ik mezelf opvangen met mijn krachtige beenspieren en Keegan kwam er ook zonder kleerscheuren vanaf! Het was niet zo dat ik een fout maakte, maar hij was gewoon zwaarder. Zelf moest ik er ook aan geloven en Stephen belay'de mij. Die muur is zo'n 15 meter hoog en halverwege zag ik geen mogelijkheden meer (of ik wilde ze gewoon niet meer zien) en ik voelde er wel wat voor om naar beneden te gaan. Maar ik wilde perse ervaren wat de kids voelen als ze zo hoog zitten. Een meisje zei dat ze precies wist hoe ik me voelde omdat ze hoogtevrees heb en de kinderen hebben me aangemoedigd om door te gaan. En de ander gaf me de tip dat ik niet naar beneden moest kijken. Maar dat had ik allang gedaan natuurlijk. Na een paar kleine angstschreeuwtjes heb ik uiteindelijk de top bereikt met shakende spieren weliswaar! En je zomaar naar achteren vallen is ook eng. Ik heb er ook foto's van gemaakt van die muur, dan kan je zien over welke onheilspellende klimmuur ik het heb!
En over die Plegde of Allegiance.. Ik hijs nu al twee weken de Nederlandse vlag en weet nog steeds die tekst niet. Een paar dagen geleden heb ik met Jeanne de tekst opgezocht op internet en uitgeprint. Zodra the plegde begint, tover ik het uit mijn broekzak en begin voor te lezen. De andere counselors wisten niet wat ze zagen. Ach, volgende week ga ik het in het Nederlands vertalen en dan oplezen, kijken hoe ze dan reageren!

Voetbal kijk ik hier trouwens ook! Jeanne neemt de wedstrijden voor me op, zodat ik ze 's avonds kan kijken. Zelf wist ze de uitslagen al, maar ze liet me wel mooi in spanning zitten! Ik kan het nog steeds niet geloven dat ze in de finale staan! Morgen de finale tegen Spanje en ik zit er sterk aan te denken om met vlaggetjes op mijn wangen en oranje kleren aan te kijken. Die heb ik meegenomen voor kamp. Aanstaande woensdag begint the Camp Olympics. Alle kinderen husselen we door elkaar en we maken een paar teams die landen gaan vertegenwoordigen. Ed zei dat ik natuurlijk in het Hollandteam kom en daar captain van ben. Ik kan eeeecht niet wachten om al die oranje Hollandzooi mee te nemen en de rest versteld te laten staan!

En qua oude bekenden heb ik alleen Katherine Laundry gezien! Ze ging zwemmen met haar vrienden in het Knickerbockermeer en ze zei dat ze heeeeel erg veel zin heeft als ze Hollandse groep komt!
Toevoeging: Zaterdag ging ik effe downtown en liep de Taffy Store in en daar werkte Rachel Reed op dat moment! Zij gaat net zoals 4 jaar geleden weer iemand hosten. (Leon, ze is heel aardig!!)

Oke.. en nu ga ik proberen om wat foto's te posten!

Groetjes, Dagmar!

5 opmerkingen:

  1. Hey Dag!!

    super al die verhalen van je! Nu ik de foto's (en ook de verhalen) zo zie/lees heb ik echt mega heimwee!;-(

    Maar hoe ist met je? Volgens mij geniet je met volle teugen...? Die Keegan die je in je blog noemde, die ken ik geloof ik...:P

    Nou meid fijne dag vandaag enne vanavond (vanmiddag voor jou) de WK finale, met the Netherlands in de hoofdrol!!!!! We are the champions!!

    xxx Tehoo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tehoo!

    Tijd om weer een keer terug te gaan naar Boothbay! ;)
    Genieten doe ik zeker hier! Van zowel de kinderen op kamp als Maine zelf! Ja, Keegan is echt een diehard camper. Ken je zijn broertje Riley ook?
    En Austyn en Colby werken er ook nog steeds!

    Hup Holland HUP!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Dagmar,

    aaahhh, Holland heeft verloren! En vandaag hebben we ook nog eens flinke onweersbuien! Ik denk dat dit in Nederland de meest dePersieve dag wordt... ;)

    Leuk dat het contact met die kinderen zo goed gaat! Volgens mij zit je daar best chill:) Jullie doen ook echt leuke dingen.

    Haha, om een of andere reden zegt iedereen tegen mij dat Rachel erg aardig is, meestal met een enorme knipoog erbij ;) Hmm... we zullen zien :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kinderen vonden het ook errug jammer dat Holland had verloren. Ze hadden er speciaal de wedstrijd voor gezien! En op Camp Knickerbocker zijn inderdaad een hoop leuke mogelijkheden. Dat zal je nog ondervinden. (Niet alleen the Tower of Terror!:P)

    En Rachel is echt aardig! Die knipoog is alleen ter bevesting hoe aardig ze is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee Durm!

    Zo leuk om dit te lezen en die foto's te zien! Ik wil ook weer terug! Zijn Colby en Austin er ook nog steeds! Die zijn ook echt leuk he :D
    Geniet er lekker van, en ik kijk al weer uit naar je volgende blog! :D

    Xxx Murm

    BeantwoordenVerwijderen